min första kärlek är sverigedemokrat - själv är jag anarkist, med förstånd att det inte fungerar i verkligheten; ännu


Jag är ledsen idag. Djupt ledsen med ångest som sitter i hjärtat och halsen. Ibland är det så att vara människa.
Min mobiltelefon blev stulen igår, samtidigt som min enda dotter travade iväg till plattan för att demonstrera mot sverigedemokraterna. Meningen var att jag också skulle dit. Mest för att skydda henne. Men så förföll det sej inte, då jag istället snabbt fick ta mej till ringens telia för att spärra abbonemanget och sedan åka till polisstationen för anmälan.
Jag känner att jag skriver jävligt dåligt och tråkigt idag. Så kan det få vara ibland. Allt är inte rosor och vit bondinredning med spetsar och patina.
Verkligheten.
Jag var jävligt rädd igår när min bruna dotter stod på plattan. Jag var rädd för inbördeskrig, skottlossning och hat.

Det finns en anledning till att människor vill samlas tillsammans. Vi har en inneboende flocklängtan som är biologisk. Men jag tycker att det är så synd att vi samlas mot, och inte för. Jag är rädd för mobbingen av sverigedemokraterna. Jag tror att det föder mer hat än vad som är nödvändigt. Om så många människor röstar på ett parti måste man titta på varför, med respekt. Vad har vi gjort fel? Kanske det finns en gnutta substans i deras åsikter?

Den här mobbingen föder hat. Jag är rädd.

Jag hade svårt att välja. Men det är vänstern som ligger mej närmast, och jag saknar Gudrun där. Jag är för en grundtrygg välfärd, jag är för företagsamhet. Speciellt småföretagsamhet. Jag är för jämställdhet - på mitt eget vis; som bygger på att vi alla är olika, och äkta jämställdhet är respekt. Oavsett kön.

Jag kan inte säga att jag är detaljinsatt i politiken - men jag kan knyta samman ett och ett.

Sverigedemokraterna blev stora för att något är fel. Jag tror att väljarna är en blandad skara av dels outbildade småpojkar från landsbygden som verkligen är rasister men inte riktigt vet varför. Gamla rasister/nazister som börjat tänka om och vill prata sej till en förändring i en faktiskt jävligt dysfunktionell invandringspolitik. Samt vanligt folk som helt enkelt läst partivisionen och tycker att den är bra? http://www.partival.nu/sverigedemokraterna/ 

Vad jag vill säga är rätt och slätt att det vi håller på med just nu föder hat och våld - det är farligt. Jag är rädd.
Och om den totala sanningen ska fram så är jag rädd för vissa muslimer också. Och då talar jag av egen erfarenhet.
Men jag är också rädd för kvinnomisshandlare och trångsynthet. Jag vill att vi ska tänka; själva - fritt - och objektivt. Med respekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0