på tal om pussar, objektifiering av kvinnor i underkläder och association; man kan väl säga att jag fann n å n t i n g denna tunga internationella kvinnodag ändå..


jag hade tänkt besöka vårsalongen idag. men min väninna som skulle följa hade fått ryggskott och alla andra var så där antispontanuppbokade som bara stockholmare kan vara.
så jag hamnade framför "vem vet mest" sex program på raken i stället (söndagar är fyllda av repriser för att svt vill ha ledigt de med :(  Det jag upptäckte var att jag inte vet   n å n t i n g . . . alls

tiden är grå och trög.
vi har haft två hemska somrar utan påfyllnad av lux alls.
och vintern är fukking lång-skit.

och jag minns ett samtal som min dotters pappa hade med sitt arbete för kanske tolv år sen
det var tider och sånt, han jobbade som spärvakt natt - och precis då han la på sa han: puss

och nu vill jag inte mejja ner hela den manliga existensen alls

för i dag pratade jag med min dotters svärmor också
och innan vi la på sa hon; puss

allt det här för mina associationsbanor till DN i dag - där  en forskare kommit fram till att män faktiskt objektifierar kvinnor i reklam med underkläder på?

guud sä märkligt??

när jag tittar på en man i JC-reklamen.lite halvlångt hår. kåt blick. svartvitt. magen blottad.slitna jeans nerdragna över en av de blottade höftbenen.

JA! då tänker jag på  s o c k e r k a k a .

det stod också i rapporten att männen då de såg de här kvinnorna i underkläder på reklam använde samma del av hjärnan som då de tänkte på verktyg.

jag undrar om även kvinnor har någon sån här verktygsavdelning i sin hjärna?
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja kanske är vi från varsin planet ändå....hehe...men det är nog för att vi ska komplitera varandra så utmärkt bra..

P U S S

2009-03-09 @ 08:21:40
URL: http://livskrafter.blogg.se/
Postat av: Anonym

jahaja här uppdateras det sannerligen inte för ofta hörru ...

puss o kram

E,

2009-05-18 @ 19:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0