när jag sitter på ett tåg på väg från skogen till t- centralen rasslar associationskedjorna lite extra

idag vaknar jag upp helt lycklig över min pojkväns härliga kreativitet
- och inser, om möjligt, ännu lyckligare; att det är en projicering.


för ett par veckor sen ringde jag brorsan. från jobbet. ( www.aroninterior.se ) han svarade från en bullrig miljö. ett verkstadsgolv i göteborg.
- peter! snabbt och svettigt.
- heej, jag släpade medvetet med rösten: duu...
- ja!
- va,e..meningen med livet?

jag hörde på tystnaden att jag hade lyckats slå hål på verkstadsgolvet.

min bror hade en blå amazon med registreringsnumret BLK 200 som han pressade upp i över 200 kmt. den hade feta däck bak.

- du syrran. det har jag inget svar på.
men jag hade i alla fall fått honom vaken vilket är en förutsättning för att kunna kommunicera med min bror. han drömmer typ 99% av sin vakna tid.
- nä, ler jag. men du..det finns ingen USB-port på den här datorn. kan det verkligen vara så? jag ska föra in bilder på vår butik på blocket.och det gååår inte..

- det finns absolut en USB-port!! kolla baksidan

och jag hade ju inte tänkt på nån baksida
löft blicken ut genom tågfönstret medan assiciationsbanorna accelererade; baksidan. månens baksida. pink floyd. dark side ofthe moon.p-floyd. dalhalla. tänk di-leva på dalhalla..
och tänk om internet lixom skulle smita ut. om det blir för trångt - och alla mina hemligheter publicerar sej själva som på gigantiska skärmar ute i universum. va coolt!

- syrran! hallå.

och det sitter en präst där borta och pratar i sin mobil. jag undrar om han har numret till Gud.


dagens visdomsord:
ALLT är projiceringar. för det är bara inom oss själva vi upplever






mitt nya specialintresse är cremefärgat porslin med rosor i 20 till 30-talsstil
samt virkat och gamla handgjorda snapsglas.
på karlbergsvägen 25, stockholm kan man se både mej och mina installationer
på butik ARON


Kommentarer
Postat av: Peter

Du syrran, det är tur allt är preskriberat nu...

2009-02-06 @ 13:22:14
Postat av: alexandra

Haha..pappa:)

2009-02-07 @ 11:14:38
URL: http://litenvra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0