idag har jag fått min starka vilja igenom igen - det är det där med kvinnans list och den maskulina bestämdheten i kombination - som funkar!


jag bor i hallen i en etta. det låter som misär, men förr bodde de faktiskt upp till 15pers på den här ytan. vi är bara två.
dörren in till mitt vardagsrum har ända tills i dag haft ett glapp på en decimeter eftersom den egentligen hörde till köket som har ett mindre dörrhål.

jag har tjatat 1.5 år om att få en passande dörr så jag kan stänga om mej när min dotter vill se på buller-tv, hångla högt med sin kille eller poppa - och jag själv kan ju faktiskt vilja ha ett litet diskret sexliv då och då också - eller kanske bara läsa en bok i lugn och ro. vi människor har ju så många olika behov.

jag bor i hyresrätt på hornstull. uppe på vinden hittade jag en skitig gammal dörr för ett och ett halft år sen. det var då kampen började.
vår felanmälan heter valvet. det är dit man ringer om något är fel. och vad kan vara mer fel än en decimeter glapp i en dörr?
jag vet inte hur många samtal jag ringt om den här dörren. skulle tro att det rör sej om tretti - fyrtio ca. lägenheterna är i 20 talsstil med spegeldörrar, högt till tak med rundade hörn.

och i dag stod äntligen en gubbe här i min lilla hall och jag skulle få visa dörren jag hittat som tyvärr var felhängd" - vilket betyder att gångjärnen sitter fel för just den öppningen - man öppnar ju vissa dörrar från ett håll och andra från det andra. annars heter det svängdörr.

det här var en mycket trög och negativ gubbe. han började prata om att man måste vända dörren upp och ner och då skulle låset hamna fel? vilket jag bara kunde tolka som fel i hans hjärna!
nu ville jag ha den här dörren!!!
jag antog att han ringde min hyresvärd då han gick ut i bilen eftersom han då han kom tillbaka sa att hyresvärden sagt att vi skulle avvakta med dörren eftersom ingen kunde betala jobbet?
varpå jag ringde upp hyresvärden som lovat mej denna dörr nu äntligen och erbjöd mej att både spackla och måla dörren själv bara den här gubben hängde om gångjärnen och stoppade ett nytt lås i låshålet!
- han är bara lat och negativ, sa jag kort. och jag måste kunna stänga om mej då jag har sex!
varpå hyresvärden ringde upp gubben igen - som fick göra det jobb han så gärna ville slippa.

nu har jag stängt om mej. hör bara lite mummelsurr från dotterns TV. och jag har redan målat dörren rosa. vi pratadealdrig om vilken färg den antika gamla dörren skulle ha. och hyresvärden och valvetkompaniet får alla skylla sej själva.

det kommer en bild på dörren sen. en annan dag.




Kommentarer
Postat av: Emma

Pippi Långstrump hade också rosa spegeldörrar...och vet du va´...hon var OCKSÅ världens starkaste tjej..precis som DU. Vilket sammaträffande va ?! kramisar

E,

2009-02-10 @ 10:35:50
URL: http://livskrafter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0